marți, 20 noiembrie 2007

Tort de ciocolata




Ingrediente: 225 gr ciocolata amaruie taiata bucatele, 3 linguri apa, 150 gr zahar brun, 175 gr unt moale, 30 gr migdale macinate, 3 linguri faina, 1 varf cutit praf de copt, 50 gr. lapte praf, 5 oua, eu am mai pus si 50 gr alune maruntite caramelizate. Am uitat sa spun de cacao se mai pune si 100 gr cacao .
Se amesteca totul si se da la copt. Este foarte buna prajitura.

Am ornat cu ciocolata topita de lapte si alba.

Tipp: Prajitura nu trebuie sa aiba consistenta unui blat sau sa fie pufos, este umeda si foarte ciocolatoasa.

2 comentarii:

Tanja spunea...

lipseste timpul pt care trebuie tinut blatul la cuptor.daca ai putea sa revii cu anumite completari la reteta ti-as fi recunoscatoare pe ca vreau sa o incerc.mersi

Unknown spunea...

Am facut prajitura in dimineata aceasta. A iesit peste asteptarile mele. Rar imi iese o reteta atat de bine din prima. Multumiri blogaritei pt minunata reteta :)! Iata cateva detalii in plus pt preparare:
- am inceput prin a rupe ciocolata bucatele intr-o oala in care am adaugat apoi si apa si untul taiat bucatele si am dat la foc mic sa se topeasca totul
- intre timp am batut ouale cu zaharul
- apoi amestecand la viteza 1 am adaugat incet amestecul de ciocolata topit
- intr-un bol separat am amestecat cacao (am pus 50 nu 100 de gr), praful de copt, faina si laptele praf iar apoi am adaugat acest amestec in compozitia principala
- intr-o punga am pus migdalele si alunele (eu am folosit alune normale necaramelizate) si le-am maruntit cu ciocanul(capul ciocanului trebuie sa fie plat fara modele cu zimti altfel veti distruge punga si totul va iesi afara), apoi le-am adaugat in compozitie
- am folosit o tava de marimea 25/36 in care am pus hartie de copt si am introdus compozitia la cuptorul in prealabil incins la 180-185 grade pt 30-40 min. Atentie: cuptorul meu e electric si s-ar putea ca la cel pe gaz sa mie nevoie de mai mult timp
- rezultatul: o prajitura delicioasa intr-adevar umeda si moale in acelasi timp...foarte frageda si foarte ciocolatoasa!Sper sa va iasa la fel!